středa 17. prosince 2014

Letem světem s Jiřím Kolbabou


     Blíží se nám Vánoce a nejen ve školách začíná sváteční pohoda. Já jsem měla možnost se zúčastnit prezentace fotografií pana Jiřího Kolbaby, kde nám byl představen ostrov Island. Ta se konala v Chocni 17. prosince a byla jsem naprosto unesena. I přesto, že si spousta lidí o Islandu myslí, že je to studené a ničím nezajímavé místo, opak je pravdou.
     Jiří Kolbaba je cestovatel, fotograf a také velmi skromný člověk. Cestovat začal proto, že si chtěl splnit sen a také proto, aby mohl poznávat různé kultury a s těmito kulturami seznamovat i ostatní, kteří nemají takové možností vycestovat. Jeho předností je schopnost poutavě vyprávět a jeho přednášky jsou jedinečné. Vše se zakládá na jeho osobních zkušenostech a zážitcích, které zpestřují každou prezentaci. Například když Vám vypráví o tom, jak vystoupil z auta aby mohl nafotit pár fotek a najednou mu začal hořet motor u auta. Pan Kolbaba má také pořad na rádiu Impuls. Má i své vlastní webové stránky (http://www.theworld.cz/cze/), kde si můžete prohlédnout fotografie i o jiných zemích, které navštívil.

A teď něco o Islandu

     Island je ostrov, který je však svou rozlohou větší než Česká republika. Je to nádherné, klidné a čisté místo, kde se nemusíte bát toho, že necháte stát před obchodem nezamčené kolo i s batohem a když přijdete, bude kolo i s batohem pryč. Lidé jsou zde velmi milí a přátelští, a to co mě opravdu překvapilo bylo to, že si ani nezamykají své domy. Lidé si své úspěchy navzájem přejí a není mezi nimi závist. To, co je pro nás nepředstavitelné a nemožné je tu na denním pořádku. Copak by někoho z Vás napadlo jít si jen tak k panu prezidentovi na kafe? Mě tedy rozhodně ne a proto jsem byla udivena když nám pan Kolbaba vyprávěl, jak mu místní obyvatelé řekli, že si může zaťukat u pana prezidenta na dveře (mimochodem jeho dům vypadá jako prostý statek, který nemá žádný plot a ochrannou stráž by jste hledali marně) a popovídat si s ním jako se starým známým.
     Byla nám představena opravdu nádherná místa, hlavně fotografie přírody která je opravdu impozantní. Chvilkami jsem si dokonce říkala, zda jsme pořád na Zemi a nebo někde na jiné planetě. Kouzelné barvy přírody se tu mísí se zasněženými vrcholy hor.  Ve vyvěrajících horkých a léčebných pramenech se tu lidé normálně koupají i když je kolem nich vrstva sněhu. Fotografie které jsme měli možnost vidět mi několikrát vzaly dech a já jen s údivem obdivovala nádheru této země. Nejen, že jsem si z této přednášky odnesla krásné pocity a ponaučení, ale také touhu alespoň jednou navštívit tento ostrov plný pozoruhodných divů.

     Pan Kolbaba mi dovolil použít v tomto článku některé jeho fotografie za což mu děkuji a já jsem nesmírně ráda, že se s Vámi mohu o tuto nádheru podělit.
                                        










  


                                                     

Žádné komentáře:

Okomentovat